ע.נ.א שירותי תקשורת

    צור קשר

שם
טלפון
דוא"ל
נושא הפניה:

   בין לקוחותינו

 

 מאמרים

כיצד להוריד את עלויות התקשורת באירגון

את עלויות התקשורת הגבוהות בארגון ניתן להוריד באמצעות ניהול מסודר, שינויי הגדרות והתקנת מוצרים שונים לרמה בה עלויות אלו לא יהוו נטל כבד על הוצאות הארגון. בנוסף לזאת מכיוון ששימוש בתקשורת הוא חוצה אירגון, פעילות להורדת עלויות תקשורת משדרת לעובדים חיסכון ומשליכה על פעילותם גם בנושאים אחרים כמו הדפסות, חשמל וכו' ומורידה עלויות גם בתחומים אלה.

 

עלויות תקשורת טלפון מתרכזות בשלושה תחומים עיקריים:

·          תקשורת סלולרית האחראית במרבית האירגונים על יותר מחצית העלויות

·          תקשורת קווית הכוללת את מרכזית הטלפון ואת הקווים הנלווים לה

·          תקשורת בינלאומית המתבצעת דרך המכשירים הקוויים או הסלולרים.

ניתן לקבוע שלוש רמות בהם הארגון יכול להתמודד עם הורדת עלויות בהתאם למדיניות הארגון ולרצונו להשקיע זמן וכסף בתחום.

הרמה הראשונה היא מינהלתית בעיקרה ואינה דורשת השקעה כספית. היא כוללת:

·          סקר קווים באירגון.

·          בנית נוהל הפעלה וניתוק קווים.

·          בדיקת שגיאות חיוב של המפעיל, והוצאת בקשות לזיכוי.

·          בדיקת שייכות הקווים לארגון.

·          בדיקת פעילות קווים, ביטול קווים שאינם בשימוש והקטנת תשלומים לרמת השימוש בפועל.

·          הגדרת חבילות מתאימות לשימוש ובניית נוהל מעקב.

·          שיוך כל הקווים למפעיל הבינלאומי איתו יש לאירגון הסכם ופירסום באירגון של מפעיל זה.

·          בדיקת ניתובים במרכזיה ושינויים לצורך ניתוב אופטימלי למפעיל הזול ביותר.

אין אירגונים שמנהלים את עלויות התקשורת בצורה מושלמת, קיימות שגיאות רבות הן בחיוב של המפעיל והן בניהול הקווים, בדיקה יסודית יכולה להביא לחיסכון של עד 20% בעלויות.

 

הרמה השניה דורשת בנוסף לנ"ל גם רכישת מוצרים ובנית פתרונות חיוג זולות מהפתרונות הקיימים. בנית תוכנית חיוג לארגון כוללת:

·          קישור VPN בין סניפים לצורך חיוג חינם ביניהם וכן לצורך חיוג לחו"ל.

·          קישור VOIP לצורך חיוג מחו"ל מהטלפון הסלולרי, המחשב האישי, או המלון ללא עלות.

·          רכישת סימים זרים לצורך חיוג מחו"ל או גלישה בחו"ל.

·          רכישת מתאמים למרכזיה (או מרכזיות תומכות) לצורך חיוג חינם לטלפון הסלולרי של עובדי החברה.

·          חיוג חינם לסניפים ולסלולרים בחו"ל וחיוג דרך המרכזיה מהטלפונים הסלולרים בשיטות של Call Back ו- Call Through.

·          רכישת פתרונות סנטריקס כאשר עלותם הכוללת זולה מפתרון מרכזיה פרטית.

·          בדיקת החוזים מול חברות התקשורת, התאמתם לצורות החיוג וכניסה למשא ומתן לצורך שיפורן.

·          בדיקת מפעילים המסוגלים באותה רמת שירות לתת מחירים טובים יותר.

·          שינוי הגדרות המרכזיה והמכשירים הסלולרים כך שיאפשרו בחיוג שקוף למשתמש לנתב את השיחה בנתיבי החיוג הזולים יותר.

תכנון נכון של נתיבי החיוג ורכישת מוצרים מתאימים יכול להביא לחיסכון של כ- 20% נוספים. רכישת מוצרים, שינוי ניתובים ומעבר למפעילים אחרים ללא תיכנון מתאים, יכולה אף להגדיל את עליויות האירגון

 

הרמה השלישית היא למעשה הפעילות מול עובדי האירגון ותימחור השירותים לעובדים.

סעיפי התוכנית כוללים בנוסף לרמות הקודמות גם:

·          בנית דרכי חיוג זולות יותר שאינם שקופות לעובד והדרכת העובדים בשימוש בדרכים אלו.

·          בקרה על שימוש העובדים.

·          הגבלת העובדים בשימוש בהתאם לתפקיד דרגה וכו'.

·          ידוע המנהלים לגבי רמות שימוש העובדים.

·          פעילות מול משתמשים חריגים.

 

פעילות חיסכון בכל הרמות ובקרה שוטפת יכולה להביא לחיסכון של עד 50% בעלויות האירגון.

כל אירגון חייב להגדיר את רמת ההשקעה בזמן ובכסף לצורך חיסכון בעלויות התקשורת, חוסר פעילות וחוסר בקרה מובילות להפקרות שאינה נגמרת בתחום התקשורת.

   מוצרים

Powered by Artvision | Truppo Websites